Trött Hanna.

Jag har letat, tänkt i åratal, funderat & varit allmänt förvirrad vissa perioder.
Det är normalt, du är tonåring.
Jaha?
Det kanske är sant. Massa hormoner och skit. Men inte bara. Så det är aldrig så att vi på riktigt mår dåligt ibland? Utan allt är bara upp och ner för att vi är så unga. Okej, så när man är 25 och knäckt för någonting då mår man psykiskt dåligt.
Och missförstå mig inte, faktist. Det låter komplicerat, men ni förstår? eller så gör ni inte det, och då behöver ni inte kommentera.

Sova, Äta, Sova, Äta

Hanna, det är viktigt att du äter och sover ordenligt.
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄT.


Jag hatar det där idealet.
du är normal, och smal.

Så det är helt plötsligt inte normalt att ha lite fett på kroppen? Utan man är alltid normalsmal, aaldrig normaltjock.
wtf, alla ser olika ut. Och det är inte så att tjocka människor äter 10 chipspåsar om dagen.
Dom kanske inte äter något alls, har ni tänk på det?
Man kan inte rå för hur man ser ut, och jag vill inte höra mer normalsmalt.

Skrik om du vill, ingen lyssnar.




Du kan inte alltid dölja dig själv, du lyser igenom, genom all foundation & idomin. Du SYNS.
Ditt riktiga du.

you can't hide yourself.


Kommentarer
Postat av: Milla

Håller med dig.
Alla ser olika ut. Bara för att man en person kanske har lite fett på kroppen så kallar folk henne för tjock. Vadå måste alla va antingen pinnsmala eller smala i detta samhälle för å bli accepterade liksom..

Postat av: Hanna

Aa! Eller hur. Det är helt oacceptabelt.
Jag själv är inte speciellt tjock, men jag kan faktist sätta mig in i hur det måste vara att bli behandlad som vissa överviktiga blir behandlade.

2007-02-22 @ 18:27:08
URL: http://hannafridh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback